שקיות פסגור (zipper bags) – כל מה שצריך לדעת

המחוונים הם הכינוי הרשמי לחלקי הפלסטיק או המתכת שמניעים את הרוכסן לפתיחה וסגירה של התיק. שיניים, הידועות גם כאלמנטים, הן חלקים משני צידי הרוכסן ששזורים ונפרדים כאשר המחוון נע. בקצה כל צד של שן יש חתיכת פקק הנקראת עצירה עליונה או עצירה תחתונה, שמונעת מהמחוון לצאת מהמסלול.
על מנת לראות מידע בתחום של ZIPBAG באפשרותך להעיף מבט ב- zipbag.co.il

שיני רוכסן הן חלקים העוקבים אחר הרוכסן בצד שמאל וימין. בעוד המחוון מחליק במעקה של הרוכסן, שיני הרוכסן משתלבות וסוגרים את הרוכסן. כאשר גולשים לכיוון השני, השיניים נפרדות.

כשל ברוכסן

הוא בדרך כלל תוצאה של בלאי על מחוון הרוכסן, ללא נזק ברור לשיני הרוכסן. אם הרוכסן ושיני הרוכסן מופרדים והרוכסן קרוב מדי זה לזה, פיתרון אפשרי בשלב זה הוא זמני: משוך את המחוון על גבי המחוון ולא עליו עם צבת כדי למקם את המחוון במקום בו השיניים אינן יציבות מספיק. אם זה לא עובד, נסה להחליף את המחוון או את כל הרוכסן.

כדי להקל על ההתחלה, אני ממליץ על רוכסן רצועת ניילון רגיל. רוכסנים לסלילים נסלחים יותר ולכן הם מכונים רוכסנים "תיקון עצמי". גלגלת רוכסן תפורה או רוכסן תפור עם רגל רגילה.

לפני שתתחיל לתפור רוכסנים

עליך לדעת את יסודות הרוכסנים – הנה הקדמה קצרה. בשוק קיימים סוגים רבים ושונים של רוכסנים למזוודות, שניים מהם משמשים: רוכסני סליל ורוכסני שרשרת. בקיצור, רוכסנים שונים בסוגם, גודלם, שיני הרוכסן, אורך הרוכסן וקלטת הרוכסן המשמשת לייצורם.

רוכסנים הם שורות מעשיות של כפתורים שניתן לפתוח ולסגור בשניות. רוכסני סליל מורכבים משני ספירלות מקבילות המוחזקות יחד על ידי מחוונים. הם עשויים בדרך כלל מניילון או פוליאסטר ולעתים קרובות מכונים רוכסני ניילון ופוליאסטר.

מלבד הנוחות

משתמשים ברוכסנים במגוון מוצרים ברחבי העולם. עבור אוהלים לשלוש שנים או תרמילי נסיעה כבדים, אינך צריך להשתמש ברכסי ניילון פשוטים. ניתן להשתמש ברוכסנים למגוון מוצרים כבדים המשתמשים לא רק במגוון חומרים ובדים שונים, אלא גם, כמובן, בכמה סוגים.

כיסי רוכסן (כיסי הזזה, כיסים רוכסנים ורוכסנים) מיוצרים בגדלים רבים, הגודל הקטן האופייני הוא 38 ס"מ x 64 ס"מ והגודל האופייני הוא 23 ס"מ x 30 ס"מ.

במקרים מסוימים, תיקים ותרמילים הם עמידים למים וניתן לרוכסן. רוכסנים נמצאים גם בבגדים עליונים כמו מעיל Arcteryx Alpha SV, המשתמש ברוכסן עמיד למים ™ ובמחוון RS-tm.

רוכסנים יכולים להיות תכונה חשובה בקמעונאות, ולכן חיוני עבור היצרנים לבחור את הטובים ביותר. הם יכולים להיות מתסכלים כאשר הם לא עובדים כמו שצריך, אבל בסופו של יום הם רוכסנים.

הדבר היחיד שאתה צריך לדעת על אורך הרוכסן

הוא שזה המרחק בין החלק העליון לפקק התחתון של הרוכסן. במילים אחרות, הוא מסמן היכן הרוכסן שימושי, וזה המקום בו מסתיים הרוכסן. אם ברצונך לקנות רוכסן, האורך צריך להיות בין 9 ל -23 ס"מ, מה שאומר שאורכו הכולל של רוכסן ביד ארוך מ- 9 ס"מ. מלבד היותו שימושי, זו גם השן של רוכסן הזנב הקטן שמודבקת לצד אחד.

כדי לקבוע כמה לחתוך עבור רוכסן בודד, הוסף 2-5 ס"מ לאורך הרצוי אם אתה רוצה להיות ארוך יותר ב- 1-2.5 ס"מ בכל קצה של שרשרת הרוכסן הרציפה לאורך הסופי.

המחוון הוא ראש המכשיר שמניע את השרשרת לפתיחה וסגירה של הרוכסן. התחנה העליונה מורכבת בדרך כלל משתי תמוכות קבועות המחוברות לקצה העליון של הרוכסן כדי למנוע מההחלפה להתנתק מהשרשרת.

שיני רוכסן – עשויות מניילון וקטנות בהשוואה לשיני פלסטיק יצוקות כדי להעניק מראה משוער. שיני הרוכסן עשויות פלסטיק ומעוצבות כך שיתאימו באופן מושלם.

זו תוספת קטנה

אבל היא מתבססת על מה שעשה זיפלוק מאז בורחס מדסן המציא שקיות הניתנות לסגירה חוזרת בשנות החמישים. קשה לראות את החידוש כשיש לך שקיות הניתנות לסגירה חוזרת. יש אנשים שלוקחים את זה כמובן מאליו, אבל יש הרבה מחקר ופיתוח שמאחוריו.

רוכסנים הם שיצרו שקיות הניתנות לסגירה חוזרת

ולקח לנצח מהנדסי Ziploc לתפוס את העיצוב שנמצא בשימוש עד היום. לאחר שהצרכנים הבינו כיצד לפתוח שקית עם רוכסן, הוא עבר מעברים רבים ומעל 100 פטנטים לפני שהגיע ליכולות המתקדמות שמציעה אימפקס כיום. תיק הרוכסן שאנו מכירים היום נוצר על ידי ניסיונו של הממציא בורחס מדסן לפתח רוכסן חדש לבגדים.

רק כאשר מקס אווסניט ובנו סטיבן קנו את הפטנט של אווסנין מדסן

החלו רוכסנים להשיג משיכה כמוצרי צריכה. הם הקימו את FlexiGrip, Inc והחלו למכור רוכסנים המיושמים על קלמני ויניל שטוחים ועל תוספות של תיקיות יריעות. הם היו רחוקים מתיקי הרוכסן ושקיות אחרות הניתנות לסגירה חוזרת שאנו רואים בחנויות מכולת, אך הם התחילו מוקדם בקטגוריה זו.

ארבעת הדרכים שכתבתי לפני כמה שנים לאחר שדיברתי בפסגת התפירה של רוכסן

בפוסט זה דנתי כיצד להכניס רוכסן עליון לתיק רוכסן, כיצד להכניס צלחת רוכסן לתיק, שתי דרכים שונות להתקנת תיק רוכסן וכיצד לתפור רוכסנים בלתי נראים. שקלתי לכתוב פוסט נוסף כשהתחלתי לדבר שוב על רוכסנים, אך החלטתי לרענן את זיכרונך בכמה ממדריכי הרוכסנים שעבר כתבתי ולהשאיר לך כמה טיפים נהדרים שתוכל להשתמש בהם עם המצרכים הרגילים שיש ברחבי הבית שלך.