קרבון קלינינג: הטיפול שישמור לך על המנוע!

  • by
הסרת הצטברות פיח מהמנוע

קרבון קלינינג

הוא פשוט שיטה שבה מוסיפים כימיקלים או דלקים שונים למנוע במכונות שונות כדי לנקות כל סוג של פיח או פיח מחלקי המנוע. פיח הוא תוצר לוואי של תהליך הבעירה המתרחש כאשר מנוע שורף דלק. משקעי פיח מתרחשים בדרך כלל כתוצאה מבעירה לא מלאה של הדלק, ועם היווצרותו גוברים הקורוזיה ובלאי המנוע. בכל הנוגע לביצועי מנוע מכאניים, חוסר התאמה ביחס אוויר/דלק ממלא גם תפקיד חיוני בפיתוח משקעי פיח.

הצטברות פיח עודף בתוך המנוע עלולה להשפיע לרעה על בעירת הדלק בתוך המנוע

זה יכול לגרום לדפיקה במנוע ולהפחתה דרסטית ביעילות המנוע. רוב מנועי ה-GDI צריכים להיות מופחתים כל 60,000 מייל או פחות, אבל סגנון נהיגה, תחזוקה שוטפת, איכות האוויר ואיכות הדלק יכולים להשפיע על קצב הצטברות הפיח. כדי לוודא שאין הצטברות של פיח מעת לעת, כדאי גם להפעיל מחדש את המנוע כל כמה מאות קילומטרים.

כאשר קיים, פיח מגדיל את זמן החימום של המנוע כדי לשמור עליו לפעול במיטבו. ראשית, בואו נסתכל על הסיבות לכך שמנוע עשוי להזדקק להסרת פיח מהרכב.

ראינו גם כיצד פיח גורם לבעיה בטבעת השמן על הבוכנה

וכתוצאה מכך לכשל קטסטרופלי של דופן הצילינדר, המחייב החלפת מנוע מלאה. למרבה המזל, זה כבר לא המקרה, אבל ייתכן שמנועים עדיין זקוקים לניקוי פיח, במיוחד (ובאופן אירוני) אלו המצוידים בחומרה מתקדמת לבקרת פליטה. עם זאת, מנועים מודרניים, בעיקר מנועי דיזל ובנזין עם הזרקה ישירה, סובלים ממשקעי פיח מוגזמים, בעיקר בחלק האחורי של שסתומי היניקה ובפתחי היניקה. תהליך זה מסיר הצטברות פיח על שסתומי היניקה של מנועי הזרקה ישירה.

ניקוי פיח במנוע יכול להסיר משקעים אלה ולהציע לנהג מספר יתרונות

אך לא כל פתרונות ניקוי הפיח עובדים אותו הדבר. משקעי פיח עדיין יצטברו במנוע המכונית שלך, אבל יש צעדים שתוכל לנקוט כדי לצמצם אותם למינימום. ולמרות שחלק מהתקני בקרת פליטה יכולים לסנן את רוב גזי הפליטה והפיח המגיעים ממנוע, חלק מהמשקעים נשארים. סדנאות רבות ממליצות על שחרור פיח כדרך לשחזר חלקית ביצועים שאבדו, או כדרך לעזור לרכב שלך לעבור את שלב בדיקת הפליטה של ה-MoT.

אם אתה מחפש לחסוך כסף

אתה תמיד יכול להזמין על שירות ניקוי פיח מקצועי למנוע על ידי המכונאי שלך ולקנות קופסת קצף ים לניקוי מנוע המכונית שלך בבית. מצד שני, שואב הפיח מונע מהמנקה להיכנס לכניסת האוויר עד לצינור הפליטה, וכן יוצר סרט הגנה הנדבק לחלקי המנוע. אלו היו תוצאות שימושיות, אבל זה גם אומר שאף אחת מהמולקולות הללו לא נוגעת בשסתומי היניקה בדרכם להישרף בתא הבעירה.