פדיון נפש – תיקון לרפואה שלמה

  • by

במאמר זה נעסוק בפדיון נפש לרפואה, שמטרתו לשנות את בריאותו וגורלו של האדם. נרחיב על תהליך פדיון הנפש, ונבין איפה כדאי לערוך אותו.

פדיון נפש לרפואה

פדיון נפש, הוא תרגול רוחני שמטרתו לבטל גזירות קשות. עריכת פדיון רלוונטי במיוחד במקרים בהם מחפשים בריאות איתנה וריפוי מלא. זה יכול להתבצע עבור אנשים שכבר בריאים, משמש כאמצעי מניעה להרחקת מחלות ומגפות. בנוסף, פדיון הנפש מועיל למי שמתכונן להליכים רפואיים חשובים, מספק דחיפה נפשית ורוחנית לפני ניתוחים ובשורות רפואיות. 

 

האם עריכת פדיון באמת משפרת את הבריאות שלנו?

לפדיון נפש יש יכולת להביא לשיפורים משמעותיים בבריאותנו. על ידי תרגול זה, אנו מנצלים את הכוחות העליונים שיכולים לעזור לנו להתגבר על מחלות פיזיות. רבים מאמינים כי על ידי עריכת פדיון, אנו יכולים לשנות את גורלנו ולשנות את מזלנו, מה שיוביל בסופו של דבר לשיפור הבריאות.

בעוד שתיקון פדיון נפש אינו תחליף להתערבות רפואית, הוא יכול לשמש כאפשרות משלימה לתמיכה והגברת הטיפולים הרפואיים. על ידי שילוב של מאמצים רוחניים ורפואיים, אנשים יכולים לחוות מסע ריפוי מקיף יותר. הפדיון מעניק תקווה ותחושת העצמה, מכיוון שהוא מעודד אנשים להשתתף באופן פעיל בתהליך הריפוי שלהם.

 

פדיון נפש

 

 

איך פדיון נפש מסייע לאנשים בריאים?

עריכת פדיון הוא לא רק עבור אנשים המתמודדים עם אתגרים בריאותיים, אלא יכול גם להועיל לאלה שכבר נמצאים בבריאות שלמה. עריכת פדיון משמש כאמצעי להגנה מפני מחלות עתידיות ולהבטחת ביאות מתמשכת. 

עיסוק בגאולת נפש לפני פעולות חשובות, ללא קשר לגודלן, יכול לספק ליחידים תחושה של הכנה נפשית ורוחנית. הכנה זו יכולה לתרום לחשיבה חיובית יותר ולשפר את התוצאות של ההליך הרפואי. מומלץ במיוחד לניתוחים הדורשים הרדמה כללית או מקומית, שכן התמיכה הרוחנית המושגת באמצעות גאולת הנשמה יכולה להציע תחושת רוגע וביטחון.

 

איפה ניתן לערוך פדיון נפש?                    

ניתן לערוך פדיון נפש בישיבה הקדושה ישיבת המקובלים “נהר שלום” בירושלים אשר נערך על ידי מורנו ורבנו המקובל האלקי ר’ בניהו שמואלי שליט”א 

  • 1. כיצד נערך הפדיון ב'נהר שלום':
    הרב פודה צירופים של שמות הקודש כמניין 160, ועל כן צריך 160 פרוטות מכסף. 160 בגימטריא הוא צלם, והוא משיב את הגנת הצלם עם האדם, ועולה גם כמניין עץ – 'כי האדם עץ השדה'. לאחר הפדיון ניתן הכסף כצדקה לעניים תלמידי חכים.
  • 2. מתי מומלץ לערך את הפדיון:
    מומלץ לבצע את הפדיון באשמורת סמוך לעלות השחר או בבוקר לאחר התפילה, ויתרחק מלעשות הפדיון בתחילת הלילה. יקח ק"ס מטבעות כסף הגם שיהיה שוויון קל כדי שיהיו מספר ק"ס, ותיבת כסף גימטריא ק"ס, גם כסף הוא רמז לחסד, ולכן טוב שיהיה ק"ס מטבעות כסף ואם מטה ידו יכול לעשות מק"ס פרוטות נחושת.

לסיכום, פדיון נפש לרפואה יכול לסייע בריפוי ובמניעת מחלות. הוא מצריך ידע מעמיק בתורה ובקבלה ומתבצע בצורה הטובה ביותר על ידי ר' בניהו שמואלי שליט"א בישיבת המקובלים נהר שלום.