כרסום ועיבוד שבבי CNC

מכונות כרסום CNC הן הצורה הנפוצה ביותר של כרסום CNC ברחבי העולם ואחת הצורות הגדולות והפופולאריות ביותר לייצור מכונות. זה היה הסוג הראשון ששימש במכונת C-NC בשנת 1952 ומאז שולב ברוב התהליכים התעשייתיים כמו עיבוד שבבי, ייצור והרכבה, כמו גם ייצור חלקים ליישומים תעשייתיים. בארה"ב זוהי הצורה הנפוצה ביותר של טחנות, עם יותר מ -2.5 מיליון מכונות הקיימות כיום.

בשנים האחרונות מכונות הטחינה התפתחו למרכזי עיבוד שבבי המורחבים באמצעות כלים הייטקיים כגון מדפסות תלת מימד

חותכי לייזר ומסורי לייזר. טווח היצירה וכמות העבודה שהם יכולים לעשות גדל וגדל, וכך גם מספר החלקים עליהם הם עובדים.

בנוסף לשלושת הצירים הרגילים (XYZ)

נוספו שני צירים נוספים: מכונת כרסום CNC בעלת 5 צירים יכולה לנוע סביב שני צירים סיבוביים ומכונת כרסום בת 3 צירים. זה יכול לנוע גם אופקית ואנכית, לנוע בו זמנית לאורך שני צירי הסיבוב ובו זמנית לאורך אחד משני הצירים המסתובבים האחרים.
כדי לקרוא עוד בנושא של יצחק סוסתיאל כדאי לבדוק כאן: asustiel.com

ישנם מספר מכונות כרסום CNC שניתן להשתמש בהן בדרכים שונות

כדי להגיע לפינות וזוויות. ניתן להשיג שיטות עיבוד אלה במובנים רבים בהתאם לכיוון המכונה ודרך החיתוך המתוכננת. הסיבה לכך היא שכלי החיתוך משמשים בדרך כלל הן במכונות הטחינה והן במרכז העיבוד לביצוע פעולות הטחינה.

במכונות כרסום CNC יש מיטה הניתנת להזזה

כדי להשיג צורה מסוימת במידה מסוימת. נעשה שימוש בצ'אק מהדק במכונת כרסום CNC להחזקת הכלי במהלך סיבוב הציר. בדיוק כאשר חותך הטחינה C NC מזיז ציר על שולחן נייח, ה- A צ'אקס יכול גם להזיז את החומר ואת עבודות העבודה שלו.

מכונות כרסום מתוחכמות יכולות להיות בעלות 5 צירי תנועה עצמאיים או יותר

כדי ליצור צורות מורכבות יותר ולהימנע מהזזת עבודות העבודה במכונה נפרדת. העלות של מכונת כרסום C NC תלויה בבחירת המערכת ובגודל האביזר שתבחרו. אם מבצעים עיבוד של רכיבים קטנים לביצועי חיתוך בינוני או שנדרש פתרון חסכוני במיוחד, מכונת כרסום CNDM מסדרת "כלכלה" היא הבחירה הנכונה.

אם אתם שוקלים להקים חברת עיבוד שבבי או שיש לכם מכונת כרסום מסוג CNC המסוגלת לייצר רכיבים לפרויקט הבא שלכם

עליכם להחליט אם ברצונכם לבצע עיבוד C NC או במכונה ידנית. בניגוד ל- CNDM, כרסום ידני דורש מיומנות וידע טכני רב, במיוחד עבור רכיבים מורכבים. אם אתה יודע מה ההבדל בין "סיבוב CNC" לבין "כרסום CCN", בסופו של דבר תבצע את הרכישות הטובות ביותר עבור כל יישום ותשיג ייצור חלקים טוב ומהיר יותר. מצד שני, העובדה שמכונות CNC וחותכי כרסום נשלטים על ידי מחשב יכולה לעזור להאיץ את התהליך. למרות שתהליך הייצור דומה כשלעצמו, מכונות כרסום C NC יכולות לעלות על מכונות ידניות המופעלות על ידי הטכנאים המנוסים ביותר. מכיוון שהם יכולים לפעול באופן אוטומטי על טייס אוטומטי ודורשים מעט מעורבות אנושית בתהליכים, הם פועלים ללא הפרעה ומייצרים באופן עקבי חלקים באותו דיוק.

מכונות כרסום CNC שונות בהתאם ליישום, למשל כרסום CNC מציע פתרונות חיתוך עם מגוון אפשרויות. זה מאפשר להפוך C NC למכונה המסוגלת לייצר מהירות גבוהה, דיוק גבוה ועלות נמוכה.

כרסום CNC יכול להיות שימושי לביצוע עיצובים מורכבים שלא ניתן היה להשיג באותה דיוק על ידי חיתוך וקידוח ידני

בעזרת תוכנית CAD, טחנות CNC יכולות להשלים סדרות קטנות וליצור מגוון עיצובים שונים, החל מחתיכות קטנות של מתכת וכלה בגדולות. מבחינת דיוק, טחנת C NC יכולה להיות טובה יותר מנתב BNC, מכיוון שמכונת הטחינה יכולה לחתוך מתכת הרבה יותר מהר, ולכן משתמשים בה לעתים קרובות ביישומים תעשייתיים שבהם יש מעט מאוד שגיאות לטעות. ישנם מספר הבדלים בציוד הכלים המשמש את מכונות CNDMing, למשל בסוג החומר, בגודל הכלים ובכמות הכלים הזמינים.

בעיבוד CNC של פלסטיק

פונקציית המכונה נקבעת על ידי תוכנית השולטת בתנועת גושי הכלים המיועדים לעיבוד. בניגוד לכרסום ידני, ניתן לתכנת כלי כרסום C NC כך שיעמוד בדרישות ספציפיות כגון גודל, צורה וצורה של פיסת מתכת, ועבודות העבודה בכריתת הטחינה של CNDM יכולות לנוע בכיוון מסוים בעזרת כלי הטחינה. במקום לכוון פיזית את המכונות כדי להשיג את הכלים אליך, מחשב יכול לשלוט במכונת הטחינה CNC כך שהכלים יהיו חדים ושהם יוכלו לרדת לפרטים מורכבים כדי לחתוך את החלקים הדרושים.